Informace o projektu
Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
(RECES)
- Kód projektu
- LC06046
- Období řešení
- 3/2006 - 12/2011
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- Centra základního výzkumu
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
- Klíčová slova
- školní vzdělávání, spravedlivost a kvalita vzdělávání, kurikulum, vzdělávací systém, proces vyučování a učení, pedagogický výzkum, vzdělávací politika, comparative education
- Spolupracující organizace
-
Univerzita Karlova
- Odpovědná osoba prof. PhDr. Eliška Walterová, CSc.
- Odpovědná osoba Mgr. Ondřej Lochman
- Odpovědná osoba Mgr. Květa Suchánková
- Odpovědná osoba Mgr. Markéta Černá
- Odpovědná osoba Mgr. David Greger, Ph.D.
- Odpovědná osoba PaedDr. Věra Ježková
- Odpovědná osoba prof. PaedDr. Jiří Kotásek, CSc.
- Odpovědná osoba doc. PaedDr. Jaroslava Vašutová, Ph.D.
Předmětem projektu jsou struktura, cíle, obsahy a procesy školního vzdělávání v podmínkách současné společenské dynamiky. Výzkumná činnost bude probíhat v těchto vzájemně provázaných tematických liniích: 1. adaptace struktur školního vzdělávání společenským potřebám a požadavkům; 2. cíle, obsahy a procesy školního vzdělávání a možnosti jejich inovačních proměn; 3. škola jako učící se organizace, možnosti a překážky jejího rozvoje. Spojením základních výzkumných pracovišť pedagogických fakult Univerzity Karlovy a Masarykovy univerzity v projektu centra dojde k vytvoření zázemí pro trvalejší a systematičtější spolupráci v komparativních a empirických výzkumech a prezentaci výsledků výzkumu v mezinárodní vědecké komunitě, dále ke zkvalitnění doktorského studia na obou pracovištích i zajištění generační kontinuity a podpory mladým vědeckým pracovníkům a doktorandům, a to vytvářením lepších vnějších podmínek pro jejich profesní rozvoj a vědecké perspektivy.
Publikace
Počet publikací: 219
2012
-
Mezi praxí a teorií v učitelském vzdělávání: na okraj českého překladu knihy F. A. J. Korthagena et al.
Pedagogická orientace, rok: 2012, ročník: 22, vydání: 3, DOI
2011
-
Bergman, M. M. (2011). O nezbytnosti třetí generace ve smíšeném designu, teorii a výzkumu. Pedagogická orientace, 21(4), 457–473. (odborný překlad)
Rok: 2011, druh: Účelové publikace
-
CPV videoweb – funkce a postup tvorby
Janík, T., Minaříková, E. a kol. Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace, výzkum., vydání: Vyd. 1., rok: 2011, počet stran: 3 s.
-
CPV Videoweb as a tool for preparing prospective teachers for the teaching practice
Rok: 2011, druh: Konferenční abstrakty
-
CPV Videoweb as a tool for preparing prospective teachers for the teaching practice
Rok: 2011, druh: Další prezentace na konferencích
-
CPV Videoweb pro vzdělávání učitelů chemie
Janík, T., Minaříková, E. a kol.: Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace, výzkum, vydání: Vyd. 1., rok: 2011, počet stran: 11 s.
-
CPV Videoweb pro vzdělávání učitelů přírodopisu
Janík, T., Minaříková, E. a kol.: Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace, výzkum, vydání: Vyd. 1., rok: 2011, počet stran: 10 s.
-
CPV videoweb pro vzdělávání učitelů tělesné výchovy
Janík, T., Minaříková, E. a kol. Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace, výzkum., vydání: Vyd. 1, rok: 2011, počet stran: 10 s.
-
CPV videoweb: modul výukové komunikace a interakce
Janík, T.,Minaříková, E. a kol.Video v učitelském vzdělávání:teoretická východiska, aplikace,výzkum., vydání: Vyd. 1., rok: 2011, počet stran: 20 s.
-
Differences in Reported Foreign Language Learner Strategy Use Across Educational Levels
Rok: 2011, druh: Další prezentace na konferencích