Project information
Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu
(AKTEV IX)
- Project Identification
- MUNI/A/0925/2019
- Project Period
- 1/2020 - 12/2020
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Grant Agency of Masaryk University
- Category A
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Education
- prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
- Mgr. Barbora Al Ajeilat Kousalová, Ph.D.
- Mgr. Hana Atcheson
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
- Mgr. Sabina Bargl
- Mgr. Eva Bumbálková, Ph.D.
- Mgr. Martina Čeřovská, Ph.D.
- Ing. Mgr. Hana Delalande
- Mgr. Ing. Eva Ellederová, Ph.D.
- Mgr. Petra Fuková, Ph.D.
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Mgr. Helena Hradílková
- Bc. Mgr. Petra Chládková
- Mgr. Miroslav Janík, Ph.D.
- Mgr. Jaroslava Jelínková, Ph.D.
- PhDr. Simona Kalová, Ph.D.
- Mgr. Lada Kloutvorová
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
- Mgr. Ondřej Krahulec
- Mgr. Janina Krejčí, Ph.D.
- Mgr. Marie Lahodová Vališová, Ph.D.
- Mgr. Petra Langerová
- Mgr. et Mgr. Terezie Nerušilová
- Ing. Mgr. Blanka Pojslová, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Tatiana Savchenko, Ph.D.
- Mgr. Věra Sládková, Ph.D.
- Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D.
- Mgr. Veronika Stanislavová
- Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová
- PhDr. Mgr. Vojtěch Štilec
- Mgr. Michaela Trnová, Ph.D.
- Mgr. Jana Veličková, Ph.D.
- Mgr. Daniela Veškrnová
- Christopher Williams, M.A., Ph.D.
- Mgr. Adam Zeisek
Projekt je zaměřen na podporu výzkumu v oblasti učení a vyučování cizím jazykům a bude realizován v rámci doktorského studijního oboru Didaktika cizího jazyka. Koncepčně navazuje na projekty specifického výzkumu řešené v letech 2011 - 2019, dále rozvíjí vybraná výzkumná témata didaktiky cizích jazyků a doplňuje jejich paletu o témata nová, která reagují na aktuální trendy nejen v oblasti jazykového vzdělávání, ale i jazykové politiky a edukační lingvistiky. K hlavním cílům projektu patří získávání nových poznatků v oblasti metodologie teoretického i empirického oborově didaktického výzkumu, rozvoj schopnosti samostatné vědecké práce jeho účastníků společně s rozvojem schopnosti prezentovat výsledky výzkumných šetření odborné veřejnosti na konferencích i v různých publikačních platformách doma i v zahraničí v rámci domácí i mezinárodní odborné diskuse. Výsledky projektu budou využitelné pro kontinuální rozvoj oborově specifického výzkumu v oblasti didaktiky cizích jazyků.
Publications
Total number of publications: 45
2022
-
The Nature of Learning: Case Study of Autonomous Learning
Year: 2022, type: Appeared in Conference without Proceedings
2021
-
Investigating language advising sessions: Is the pedagogical tool working as it should?
Year: 2021, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
K historii, struktuře a koherenci textového korpusu
Year: 2021, type:
-
Language advising investigated: pilot study report
Year: 2021, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Test-Taking Strategies in Second Language Receptive Skills Tests: A Literature Review.
International Journal of Instruction., year: 2021, volume: 14, edition: 2, DOI
-
The 5 P's of Language Advising: A Pilot Analysis of Advising Sessions
Year: 2021, type: Appeared in Conference without Proceedings
2020
-
Analýza potřeb studentů odborného francouzského jazyka v přípravě na pracovní stáže ve Francii
CASALC Review, year: 2020, volume: 10, edition: 1
-
Aspekty znalosti slovní zásoby v učebnicích anglického jazyka: pilotní rozhovor
Year: 2020, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Étudiants-stagiaires tcheques en stage professionnel en France: analyse des besoins de développement de la compétence interculturelle
Year: 2020, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Integrating poetry into the foreign language classroom from the point of view of second language acquisition
Current Issues of the Russian Language Teaching XIV, year: 2020