Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problému ve výuce na základních školách
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Orbis scholae |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.orbisscholae.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=85&Itemid=81 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | competence; key competencies; problem-solving competence; teaching/learning culture; opportunities to learn; learning task; video study; instruction |
Popis | Studie představuje koncept (klíčových) kompetencí a zaměřuje se na povahu příležitostí k jejich rozvíjení. S oporou o videozáznamem zprostředkované pozorování výuky fyziky autoři analyzují možnosti a limity rozvoje klíčových kompetencí, a to na příkladu kompetence k řešení problémů. V souvislosti s tím se pokoušejí o operacionalizaci tohoto konstruktu pro potřeby empirického výzkumu. Předkládaný přístup spočívá v didaktické analýze učebních úloh, s nimiž jsou žáci ve výuce konfrontováni. |
Související projekty: |