Integrace idejí zaměřených k profesionalizaci učitelství
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Pedagogika |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | school functions; instructional quality; professionalization; professional development of teachers; teacher education; reflection; teacher; teacher profession; learning; teaching |
Popis | V příspěvku jsou rozebírány statě zařazené do monotematického čísla časopisu Pedagogika 3-4/2010. Autor identifikuje tři průřezová témata jdoucí napříč vybranými texty: (a) učitelství a požadavky kladené na učitele, (b) kvalita učitelova profesního výkonu, (c) cesty profesního rozvoje učitelů. Vedle kritické analýzy textů jsou naznačeny možnosti integrace myšlenkových snah jednotlivých autorů, přičemž za průřezově integrující je považován koncept profesionalizace. V závěru autor připojuje několik poznámek směrem ke komunitě badatelů pracujících v oblasti pedeutologie. |
Související projekty: |