Kategoriální systém pro pozorování výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence v hodinách anglického jazyka: CPV videostudie
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů VI. Sborník příspěvků z VI. ročníku konference studentů doktorských studijních programů. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | video study; CPV Video Study of English; teaching culture; intercultural communicative competence; observing teaching; system of categories |
Popis | Příspěvek stručně představuje projekt CPV videostudie anglického jazyka. Detailněji se věnuje popisu přístupů k výuce reálií a jejich pozorování v hodinách anglického jazyka se zvláštním zaměřením na pozorování rozvíjení interkulturní komunikativní kompetence. Příspěvek představuje kategoriální systém navržený pro pozorování výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence v hodinách anglického jazyka natočených v rámci projektu CPV videostudie anglického jazyka a ukázky transkriptů reprezentující jednotlivé kategorie kategoriálního systému, které se ve vzorku 79 hodin, natočených v 7. a 8. ročnících základních škol Jihomoravského, Olomouckého a Zlínského kraje vyskytly. |
Související projekty: |