Příběhy učitelek: pokus o poznání profese
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2007 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Přehled anotací 3. konference Škola a zdraví 21 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | teaching profession self-reflection of teaching teaching and quality of life teaching and life style |
Popis | Příspěvek analyzuje životopisy 50 učitelek základních škol, které popsaly svůj životopis jako osobní příběh v realizaci učitelské profese. Zaměřili jsme se především na motivaci učitelského povolání, profesionální přípravu a adaptaci, na vliv profese na vlastní život v manželství a na vztah k vlastním dětem, na přátelské vztahy, na vztahy k lidem, na prožívání učitelské profese v sberealizaci své osobnosti a na osobně významné, event. určující události (Life Event) v profesním životě, úspěchy a neúspěchy i osobní vyznání. Z. o. byla nabídnuta struktura životopisu, která je mohla vést k lepší sebereflexi sebe jako učitelek ve vztahu k osobní minulosti a budoucnosti. Interpretaci provádíme z pohledu poznání kvality života a životního stylu. |
Související projekty: |