Informace o projektu
Škola a zdraví pro 21. století
- Kód projektu
- MSM0021622421
- Období řešení
- 1/2005 - 12/2011
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- Výzkumné záměry
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
- doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.
- doc. MgA. Jana Frostová, Ph.D.
- doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
- doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.
- prof. PhDr. Rudolf Kohoutek, CSc.
- prof. PhDr. Marie Marečková, DrSc., dr. h.c.
- doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
- prof. RNDr. Vladislav Navrátil, CSc.
- RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D.
- PhDr. Radovan Rybář, Ph.D.
- PhDr. Jaroslav Řezáč, CSc.
- doc. RNDr. PhDr. Mojmír Stojan, CSc.
- doc. Ing. Jiří Strach, CSc.
- doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc.
- Mgr. Hana Šeráková, Ph.D.
- Mgr. Marek Trávníček
- prof. PhDr. Jaroslav Vaculík, CSc.
- PhDr. Jana Veselá, PhD.
- Mgr. Jaroslav Vrbas, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D.
- Další fakulta/pracoviště MU
-
Lékařská fakulta
- prof. MUDr. Jan Holčík, DrSc.
- prof. MUDr. Drahoslava Hrubá, CSc.
- WWW stránky projektu
- http://www.ped.muni.cz/weduresearch/z21/default.htm
- Klíčová slova
- výchova ke zdraví, fyzická, psychická, sociální složka zdraví, základní školství, preventivní programy
Projekt se zabývá problematikou zdravého životního stylu a zdravotního chování, které škola může a má ovlivňovat, a chce dát škole informace, které by umožnily zefektivnit výchovu ke zdraví zejména mladé generace. Cílem projektu je komplexní pohled na zabudování problematiky zdraví v jeho složce tělesné, psychické a sociální do základního školního vzdělání, vytvoření metodologické a metodické koncepce výchovy a podpory zdraví a ověření evaluačních nástrojů ke zjišťování efektivity zdravotní uvědomělosti.
Cíle a úkoly projektu výzkumného záměru vycházejí z materiálů Světové zdravotnické organizace (SZO/WHO) ZDRAVÍ 21 a následného vládního usnesení k Dlouhodobému programu zlepšování zdravotního stavu obyvatelství České republiky ze dne 30. října 2002, z rozpracování těchto závěru do školských dokumentů, a je inspirován myšlenkami Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Publikace
Počet publikací: 1359
2021
-
Edukace pacientů s diabetem v ambulanci praktického lékaře
Rok: 2021, druh: Konferenční abstrakty
2017
-
Děti sociokulturně a edukativně znevýhodněné
Integrace a inkluze ve školní praxi, rok: 2017, ročník: IV/2017, vydání: 10
-
Etická výchova a vývoj osobnosti dětí předškolního věku
Poradce ředitelky mateřské školy, rok: 2017, ročník: VI. ročník, vydání: 6
-
Faktory, které negativně ovlivňují zdraví žáků základních škol
Život ve zdraví. Soubor příspěvků z mezinárodní konference konané ve dnech 7.–8. září 2017, rok: 2017
-
Genderové vlastnosti a jejich varianty, závady a poruchy
Integrace a inkluze ve školní praci, rok: 2017, ročník: V., vydání: 1
-
Maladaptivní studijní a profesní orientace a kariérní poradenství
Integrace a inkluze ve školní praxi, rok: 2017, ročník: ročník IV, vydání: 09
-
Názory a postoje vzorku žáků základní školy k omamným a psychotropním látkám a k preventivním aktivitám
Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2017. Proceedings of International Scientific Conference ICOLLE 2017, rok: 2017
-
Názory a postoje vzorku žáků základní školy k omamným a psychotropním látkám a k preventivním aktivitám
Rok: 2017, druh: Konferenční abstrakty
-
Průzkumná sonda do pohledu žáků tří brněnských základních škol na návykové látky a jejich prevenci
Informačný bulletin hlavného hygienika SR venovaný celoštátnej vedeckej konferencii XIII. Dni hygieny detí a mládeže, rok: 2017
-
Psychický infantilismus (parvuloismus, puerilismus) a školní docházka
Integrace a inkluze ve školní praxi, rok: 2017, ročník: ročník IV, vydání: 05/ 2017