Zjišťování postojů učitelů ke kurikulárním změnám: přehledová studie
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Implementace kurikulární reformy v rovině školní výuky představuje složitý proces, jehož průběh je podmíněn souhrou různorodých faktorů materiální i nemateriální povahy. Zásadní aspekt v tomto ohledu představují postoje hlavních aktérů kurikulárních změn – učitelů, jež se však mohou lišit v závislosti na konkrétním sociokulturním kontextu. Příspěvek proto usiluje o zmapování dosavadního stavu řešení a poznání problematiky týkající se postojů učitelů ke změnám kurikula a jejich implementaci. Z domácích a zahraničních výzkumů je pozornost zaměřena na ty, které se postoji učitelů zabývají ve vztahu k samotným kurikulárním dokumentům (projektované kurikulum) i na ty, které postoje učitelů zkoumají ve vztahu k implementaci kurikulárních změn v praxi (realizované kurikulum). Získané poznatky mají především napomoci k identifikaci faktorů, které mohou mít vliv na ochotu učitelů zavádět změny kurikula. V závěru příspěvku budou na příkladu naznačeny výhledy a možnosti dalšího výzkumu postojů učitelů k implementaci kurikulární reformy na českých základních školách. |
Související projekty: |