Genderové stereotypy a nerovnosti ve výuce angličtiny: vývoj výzkumného nástroje
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Tato kapitola představuje projekt dizertační práce zaměřený na výzkum genderových stereotypů ve výuce angličtiny jako cizího jazyka (dále jen EFL ). Vymezuje pojem gender v protikladu k pojmu pohlaví a s nimi spojené koncepty genderové identity a genderového stereotypu. Nastiňuje oblasti, v nichž doposud byly detekovány nerovnosti v přístupu učitelů k žákům a žákyním, a důsledky tohoto stavu tak, jak jsou popsány v zahraniční literatuře. Zabývá se metodologickou stránkou výzkumu sestávajícího z obsahové a interpretativní analýzy. V rámci obsahové analýzy představuje vlastní kategoriální systémy, které doplňuje o první zjištění vycházející z analýzy interpretativní. V závěru jsou diskutovány možnosti námi zvoleného metodologického uchopení zkoumaného tématu a výhledy do budoucna. |
Související projekty: |