Proměna vzdělávacího obsahu v intencích biofilní orientace
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Místo vzdělávání v současné společnosti: paradigmata-ideje-realizace |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | nature; culture; environmental education; biophiled orientation of education |
Popis | Autorka se zabývá otázkou proměny obsahu vzdělávání v intencích jeho biofilní orientace. Prezentuje možnosti postupného přechodu od orientace protipřírodní k orientaci propřírodní ve školním vzdělávání. Zvláštní pozornost věnuje objasňování podstaty kultury a jejího vztahu k přírodě, neboť vzdělání je důležitým faktorem utváření kulturního systému. Jsou předloženy problémové okruhy pro environmentální vzdělávání, zdůrazňující racionální i emocionální pochopení protipřírodní role kultury. Tvoří součást studie, zpracovávané v rámci Výzkumného záměru MŠMT (MSM0021622421) "Škola a zdraví pro 21. století." |
Související projekty: |