Rozdíly v možnostech ovlivňování zdravého vývoje žáků třídními učiteli na základní a střední škole
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Příspěvek posuzuje poznatky z výzkumných sond k jednomu z dílčích témat, které je součástí výzkumného záměru PdF MU Brno MSM002162421 Škola a zdraví pro 21. století. Studie navazuje na výzkumná zjištění publikovaná v období 2007 – 2009. V příspěvku jsou srovnávány podmínky ovlivňující práci třídních učitelů na obou stupních školního vzdělávání v České republice a názory respondentů – třídních učitelů na možnosti podpory zdraví žáků, které jim jejich funkce poskytuje. Příspěvek obsahuje konkrétní údaje, které nás opravňují ke konstatování, že činnosti třídního učitele mají na každém stupni školního vzdělávání nejen své opodstatnění, ale také zvláštnosti vyplývající z pedagogicko-psychologických charakteristik žáka určitého věku a úrovně jeho individuální psychické, fyzické a sociální zralosti. Výsledky výzkumných sond podporují tezi, že postavení (funkce) třídního učitele nebude v rámci proměn českého školství ztrácet na významu, ale naopak, význam tohoto výchovného činitele bude posilován spolu s realizací kvalitativních změn v činnostech škol. |
Související projekty: |