CPV videoweb: modul výukové komunikace a interakce
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | ŠMERDOVÁ, Dana. CPV videoweb: modul výukové komunikace a interakce. In Janík, T.,Minaříková, E. a kol.Video v učitelském vzdělávání:teoretická východiska, aplikace,výzkum. 1. vyd. Brno: Paido, 2011, s. 153-173, 20 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 21. ISBN 978-80-7315-213-0. |
Popis | V kapitole je představen CPV videoweb: Modul výukové komunikace a interakce. Jedná se o elektronické učební prostředí využívající videozáznamy zaměřené na výukovou komunikaci a interakci učitele se žáky. Slouží jako nástroj rozšiřující a prohlubující výuku v seminářích a zároveň jako výzkumný nástroj.Jeho cílem je zjišťovat pojetí výukové komunikace a interakce studentů učitelství. Soustředí se především na jejich praktické dovednosti pozorovat, popisovat a interpretovat komunikaci učitelů se žáky v reálných školních třídách, a prozkoumává tak interpretačně postojové orientace studentů učitelství. Dalším cílem projektu je na základě bližšího poznání těchto jevů nastínit možnosti, jak s využitím prvků metody videotrénink interakcí (dále jen VTI) v kombinaci s e-learningem tuto oblast u studentů učitelství dále zkoumat a rozvíjet. |
Související projekty: |