Problematika první pomoci v přípravě učitelů
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Vyžádané přednášky |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Každý učitel by měl být schopen, v případě potřeby, poskytnout kvalitně první pomoc. Tento bezesporný předpoklad není dostatečně refl ektován v přípravě budoucích učitelů. Příspěvek předkládá zprávu z výzkumu, který mapuje připravenost budoucích učitelů z hlediska této „dovednosti, zachraňující lidské životy“. Byla použita nová metodologie testování znalostí a dovedností první pomoci, založená na zjišťování reakcí respondentů na konkrétní podnětové situace. V těchto situacích (prezentovaných prostřednictvím krátkých videoukázek) šlo o ohrožení zdraví či života člověk a, čímž představovaly výzvu k případnému poskytnutí první pomoci. V příspěvku jsou uvedeny výsledky výzkumu, diskutovány jeho pedagogické implikace a zejména naznačeny perspektivy a meze implementace problematiky první pomoci do pregraduální přípravy učitelů. |
Související projekty: |