Pedagogická diagnostika současného učitele a její metody

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

TANNENBERGEROVÁ Monika

Rok publikování 2010
Druh Článek ve sborníku
Konference Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova teacher competency, diagnostic competency, individual needs of a pupil, social-pathological features in school, diagnostic method
Popis Diagnostická kompetence by měla dnešnímu učiteli především pomoci reflektovat individuální potřeby každého žáka a rozvíjet podnětné klima třídy. Napomáhá mu pochopit sociální vztahy ve skupině žáků, rozpoznávat možné sociálně patologické jevy a efektivně pracovat s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami. V neposlední řadě přispívá k řešení výchovných a kázeňských problémů. Mezi nejvýznamnější a nejpoužívanější diagnostické metody dnešního učitele řadíme různé formy extraspekce a rozhovoru.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info