Perception of Health in the context of Environmental Issues as a Basis for Transformation of Professional Training of Teachers
Název česky | Vnímání zdraví v kontextu environmentálních témat jako východisko pro změnu profesní přípravy učitelů |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2010 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Řehulka, E. (ed.) SCHOOL AND HEALTH 21. Papers on the Health |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | health; environmental education; ecopedagogical/environmental kompetence; preparation of teachers; curriculum of preparatory education of teachers |
Popis | Stať prezentuje výsledky výzkumu se studenty učitelství 1. stupně ZŠ o environmentální problematice, konkrétně o otázkách ekologicky šetrného životního stylu v kontextu podpory zdraví. Prezentované výsledky šetření budou použity k vytváření systému učitelské přípravy. Lze počítat s tím, že studenti vnímají poškození životního prostředí, mají potřebu jej ochraňovat a podílet se na péči o životní prostředí. Zájem o životní prostředí a osobní angažovanost jsou považovány za určující činitele optimálního zdraví Zmapování myšlení, názorů, postojů a hodnot může ovlivnit obsahové kurikulum přípravného i dalšího vzdělávání učitelů. |
Související projekty: |