Žáci se speciální vzdělávací potřebou: integrace do všeobecných proudů nebo cílené praktické vyučování? K roli učitelů technických činností.
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Professional aspirations; pupils with special educational needs; integration; school workshops; practical teaching |
Popis | V textu je diskutována problematika současného trendu zařazování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (zejména žáků lehce mentálně handicapovaných a sociálně znevýhodněných) do všeobecného proudu vzdělávání v souvislosti s jejich další profesní volbou a uplatněním na trhu práce. Porovnáváme možnosti základních škol a základních škol praktických v oblasti rozvoje praktických zájmů handicapovaných žáků a zdůrazňujeme roli učitele praktických činností. Představujeme program vzdělávání studentů technické a informační výchovy na Pedagogické fakultě MU v Brně, které zohledňuje jejich roli v oblasti podpory volby profese u žáků (nejen) se speciální vzdělávání potřebou. Výsledky výzkumu. |
Související projekty: |