The relationship between ICT use and science knowledge for Czech students: a secondary analysis of PISA 2006
Název česky | Vztah používání informačních a komunikačních technologií a znalostí z přírodní věd u českých žáků: sekundární analýza PISA 2006 |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2010 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | International Journal of Science and Mathematics Education |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | WWW Springer Link |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Czech Republic; information and communication technology; large-scale data;PISA;science knowledge;students |
Popis | Program mezinárodního hodnocení žáků PISA 2006 se zaměřoval na přírodovědné kompetence a znalosti žáků měřené pomocí dotazníku a testu. Zjišťována byla také zkušenost s informačními a komunikačními technologiemi (IKT). Na českých datech (N = 5932) byla realizována sekundární analýza rozptylu skóre z testu přírodovědných znalostí a položek týkajících se zkušenosti s IKT. Přírodovědná znalost byla zjišťována v různých tematických oblastech, jako jsou evoluce, neštovice, genetika nebo kyselý déšť. Hlavní výsledkem bylo zjištění, že žáci, kteří uváděli zkušenost s IKT, dosahovali lepšího skóre v přírodovědném testu ve srovnání s žáky, kteří tuto zkušenost neuváděli. Dále, žáci, jejichž aktivity s IKT byly spojeny s edukačními cíli, dosahovali vyššího skóre v přírodovědném testu než žáci, jejichž aktivity s IKT nebyly se vzdělávacím procesem spojeny. |
Související projekty: |