Capillary Electromigration Separation of Proteins and Microorganisms Dynamically Modified by Chromophoric Nonionogenic Surfactant

Název česky Kapilární elektromigrační separace proteinů a mikroorganizmů dynamicky modifikovaných chromogenním neionogenním surfaktantem

HORKÁ Marie RŮŽIČKA Filip HOLÁ Veronika KAHLE Vladislav MORAVCOVÁ Dana ŠLAIS Karel

Rok publikování 2009
Časopis / Zdroj Analytical Chemistry

Obor Analytická chemie, separace
Klíčová slova Capillary Electromigration Techniques; Proteins; Microorganisms; Dynamic Modification; Chromophoric Non-ionogenic Surfactant
Popis V této práci bylo ověřeno použití nově syntetizovaného žlutého barviva s charakterem neionogenního tenzidu, poly(etylenglykol) 3-(2-hydroxy-5-n-oktylfenylazo)-benzoátu (HOPAB), pro dynamickou modifikaci proteinů a zástupců skupin nejčastějších původců infekcí močových cest (E. coli, S. epidermidis, C. albicans a C. parapsilosis). Bionalyty byly následně separovány pomocí CZE a CIEF s optickou detekcí při absorpčním maximu 326 nm. Možnost využití CIEF s UV detekcí při analýze skutečných klinických vzorků byla úspěšně testována na vzorku moči, do které byly vedle barviva přidány i kultury běžných patogenů močových cest a na vzorku infekční moči.