Co s nadaným dítětem na ZŠ?
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Problematika vzdělávání nadaných dětí je v současné době aktuálním a často skloňovaným tématem. O nutnosti věnovat se speciálním způsobem nadaným dětem je pojednáno také v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání VÚP v Praze, což se podle našeho předběžného zjištění zatím jen pozvolna promítá do školních vzdělávacích programů a především do samotné praxe škol. V příspěvku naznačujeme, že po stránce teoretické je tato oblast relativně dobře zpracovaná. Mnohé teoretické poznatky z hlediska pedagogiky i psychologie jsou dobře dostupné nejen pro širší, ale především pro odbornou a pedagogickou veřejnost. Jejich stručný přehled je obsahem první části příspěvku. Jak ale vypadá konkrétní práce s nadanými dětmi na běžných základních školách v praxi? Co o tom říkají samotní učitelé? Jaké mají názory na vlastní schopnosti a schopnosti svých kolegů učitelů identifikovat nadání u svých žáků? Jak se cítí být připraveni pro práci s talentovanými dětmi? Jak vypovídají o nabídce dalšího vzdělávání v oblasti této tématiky a o svém zájmu o tuto oblast? O tom referujeme ve druhé části příspěvku, věnované výsledkům, které byly získány z orientační výzkumné sondy, provedené na přelomu září a října tohoto roku . |
Související projekty: |