Hodnotová dimenze vzdělávání a ekologická odpovědnost

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

HORKÁ Hana

Rok publikování 2009
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Autorka poukazuje na možnosti uvádění dítěte do světa významů a hodnot pod zorným úhlem utváření jeho vztah k přírodě. Stať prezentuje výsledky výzkumu a vychází z faktu, že nová interpretace obsahu a pojetí vzdělávání zvýrazňuje axiologickou dimenzi. Zamýšlí se nad propřírodní orientací vzdělání, která umožní nejen hodnotové cítění a komplexní myšlení uctivé k přírodě, ale i studium člověkem vytvářené kultury. Konkretizaci hodnotových zřetelů školního kurikula provádí učitel, kompetentní zprostředkovávat poznání o přírodě a kultuře, o smysluplnosti a významech lidského chování a aktivit a vhodně motivovat a funkčně propojit cíle afektivní s kognitivními. Proto je zařazeno pojednání o hodnotové kompetenci učitele a možnostech jejího utváření.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info