Researching the difficulties and behavioural disorders in primary school pupils
Název česky | Depistáž závad a poruch chování u žáků základních škol |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2007 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | SCHOOL AND HEALTH 21 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | difficulties; behavioral disorders; questionnaire research method; primary school; teacher and pupil; difficulties in boys compared to girls; correlation between the family problems and the occurrence of difficulties |
Popis | Výzkum se zabývá zjištěním frekvence závad a poruch chování u žáků základních škol. Zkoumá u nich přítomnost symptomů typických pro jednotlivé dificility, tedy závady chování, nikoli ještě patologického charakteru, zakořeněné v osobnosti, nýbrž způsobené především výchovou a možné reverzibility. Zaměřilili jsme se na žáky ZŠ Hudcova a Antonínská v Brně, jejichž třídní učitelé prostřednictvím dotazníku, vytvořeného pro vlastní výzkum, posuzovali přítomnost jednotlivých příznaků u žáků. V rámci dotazníku lze na základě frekvence a intenzity toho kterého symptomu rozlišit, zda se projevuje pouze dificilně nebo je vážnějšího charakteru (porucha chování). Dalším důležitým bodem bylo porovnat chlapce a dívky ohledně výskytu dificilit a zjistit korelaci nepříznivého rodinného prostředí s přítomností dificilit u žáka. Na základě výsledků výzkumu jsme došli k jistým závěrům, týkajících se konkrétních preventivních opatření proti dificilám a jejich možnou reedukací. |
Související projekty: |