Survey Research on Current Status of Combative Education in Selected Elementary Schools in South Moravia from the Pupils Point of View. (Full text on CD ROM)
Název česky | Zjištění současného stavu výuky úpolů na vybraných základních školách v Jihomoravském kraji z pohledu žáků |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2007 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | 4th FIEP European Congress Physical Education and Sports. Teachers' Preparation and Their Employability in Europe |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Physical education; combatives; martial arts |
Popis | Článek prezentuje výsledky výzkumu o současném stavu výuky úpolů na vybraných základních školách v Jihomoravském kraji z pohledu žáků. Výběrový soubor výzkumu tvořilo 1088 propandů. Autoři se soustředili na mýtus o úpolech jako obtížně vyučovatelného předmětu. Úpoly jsou v České republice součástí základní účiva pro školní tělesnou výchovu. Žáci mají úpoly rády, cvičení jsou pro ně radostná a zábavná. Z výzkumu vyplývá, že žáci mají s úpoly řadu zkušeností z formálního i neformálního vzdělání ve volném čase. Mládež reflektuje nové moderní trendy ve sportu. Žáci znají mnoho druhů bojových umění a úpolových sportů. Nezpochybnitelnou potřebou je chránit žáky před fyzickým násilím. Více než 67% žáků bylo v posledním roce zraněno. To je důvod, proč je výuka úpolů, pádové techniky obzvláště, velmi doporučenou pohybovou aktivitou pro školní tělesnou výchovu. |