Vliv osobnosti učitele na prosociálnost žáků

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

PROKOPOVÁ Alice

Rok publikování 2006
Druh Článek ve sborníku
Konference Škola a zdraví 21
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova pupil; pro-sociability1; moral maturity; teacher; personality of a teacher; authoritativity; permissiveness; facilitation of pro-sociability; causal prevention of chicane
Popis Studie se zabývá výzkumem některých konkrétních faktorů facilitace prosociálnosti dětí mladšího školního věku. Klíčová otázka, z níž se odvíjí zaměření výzkumu, se týká vztahu mezi osobností učitele a prosociálností žáků.Hlavním výsledkem výzkumu z hlediska nových poznatků, které přináší, je prokázaný vztah mezi autoritářstvím učitele a prosociálností jeho žáků; nízká míra autoritářství učitele ovlivňuje děti v tomto smyslu pozitivně, vysoká míra autoritářství negativně. Autoritářství učitele se ukázalo jako vysoce průkazný prediktor zkoumaných charakteristik žáků.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info