Revolution in teaching methodology
Název česky | Revoluce ve výuce metodologie |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2024 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Cílem našeho příspěvku je představit inovativní způsob výuky kvalitativní metodologie pro nesociologické obory. Výuku jsme postavili na principech kritické a feministické pedagogiky. K naplnění těchto principů jsme využili deník, metodu osobního psaní. Tyto metody nám umožňují pracovat zkušenostně a zkoumat aspekty výzkumu, které bývají v tradiční výuce opomíjeny, jako je emocionalita, pozicionalita, kreativita a umění interpretace, a to i ve velkých kurzech až pro 150 studentů. Pomocí specificky formulovaných úkolů, papíru a tužky je možné zaměřit se na různá témata nebo problémy a propojit je s osobní zkušeností, vlastními pocity a osobními, profesními nebo výzkumnými cíli. Prostřednictvím technik psaní lze zachytit údaje, kterým studenti rozumí a které pro ně mají osobní význam. Zážitkovou formou lze studenty seznámit s pojmy, jako je konceptualizace, triangulace, vyzkoušet si jednoduché kroky analýzy a interpretace, naučit je klást smysluplné otázky a ukázat jim, jak funkčně propojit teorii, metodologii a analýzu. Zaměřujeme se na aplikovaný výzkum, který může budoucím učitelům ukázat, jak jsou výzkum a analýza součástí řešení problémů založených na důkazech, které mohou využít ve své profesi. |
Související projekty: |