Development of students’ spoken language in an online French course: Presentation of continuing doctoral research

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

NERUŠILOVÁ Terezie

Rok publikování 2022
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj EUROPEAN JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/eujal-2022-0017/html
Doi http://dx.doi.org/10.1515/eujal-2022-0017
Klíčová slova spoken French; online teaching; complexity; accuracy; fluency
Popis V tomto článku je popsán probíhající doktorandský výzkum, který je zaměřen vývoj ústního projevu studentů během online kurzu francouzštiny z hlediska komplexnosti, přesnosti a plynulosti (model CAF). Reflektuje rovněž vliv online intervence na tento vývoj. Výzkum je koncipován jako vícečetná případová studie s 11 vysokoškolskými studenty – účastníky výzkumu, přičemž každý student tvoří jeden případ studie. Ve výzkumu byl použit design pretestu a postestu, který umožňuje analyzovat mluvený projev studentů před intervencí a po ní, a tak posoudit jeho vývoj. V článku jsou popsány výsledky analýzy přesnosti, které naznačují, že jazykový výkon nelze posuzovat pouze podle jednoho aspektu modelu CAF. Velké množství chyb se v tomto výzkumu jeví jako známka používání komplexnějšího jazyka, a přesný jazyk bez chyb se naopak často jeví jako méně komplexní či plynulý. Množství fonetických chyb a některé odpovědi v rozhovorech naznačují, že online kurz nepřikládal dostatečný důraz nácviku výslovnosti. Tato zjištění budou ověřena v dalších fázích výzkumu. Příspěvek je součástí speciálního čísla časopisu AILA Europe.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info