ZKUŠENOSTI S APLIKACÍ NEUROVÝVOJOVÉ STIMULACE – PŘÍPADOVÁ STUDIE

Autoři

SKOTÁKOVÁ Alena

Rok publikování 2021
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sportovních studií

Citace
www https://www.apa.upol.cz/2021-12-1/publication#page/35
Klíčová slova sensorimotor development; persistent primitive reflexes; specific learning difficulties; ADHD; adapted physical activity
Popis Primitivní reflexy hrají významnou roli pro přežití dítěte v raných fázích života a poskytují tak základní trénink pro další pohybové dovednosti. V průběhu vývoje nervového systému by však tyto reflexy měly být inhibovány nebo kontrolovány vyššími centry mozku. Podle současných výzkumů může přetrvávání primitivních reflexů souviset také se specifickými poruchami učení nebo ADHD, které je velmi často spojeno s určitým druhem motorických problémů. Cílem tohoto příspěvku je prezentovat zkušenosti s individuální aplikací intervenčního programu neurovývojové stimulace (dále jen NVS). Případová studie ukázala, že cviky NVS lze provádět jak v rámci individuální péče, tak ve větších skupinách jako součást běžného režimu ve školách. Doporučujeme přiblížit principy NVS jak učitelům, tak pracovníkům v poradenském systému
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info