Dotazovací techniky orientované na vnímání integrace v tělesné výchově (přehledová studie).
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2017 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Tělesná kultura |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://dx.doi.org/10.5507/tk.2015.015 |
Doi | http://dx.doi.org/10.5507/tk.2015.015 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | review study, attitude scale, Faculty of Physical Culture, integration, physical education |
Popis | Předkládaný příspěvek podává přehled o systematickém zkoumání postojů učitelů, studentů tělesné výchovy a intaktních žáků na základních školách ve vztahu k integrované tělesné výchově (TV) na FTK UP v Olomouci v letech 1994 – 2014. Pro sběr dat byla užita analýza dokumentů, konkrétně analýza bakalářských a magisterských závěrečných prací absolventů FTK UP. V práci musela být využita postojová škála PEATH, ATIPDPE, nebo dotazník CAIPE-CZ. Kvalifikační práce byly vyhledávány v elektronickém katalo¬gu Knihovny Univerzity Palackého v Olomouci v dubnu 2014 za využití šesti klíčových slov – integrace, tělesná výchova, postoje, ATIPDPE, CAIPE, PEATH. Daným požadavkům vyhovovalo celkem 20 závěrečných kvalifikačních prací (16 magisterských a 4 bakalářské). Postojovou škálu ATIPDPE aplikovalo 7 kvalifikačních pra¬cí (2 bakalářské a 5 magisterských), dotazník CAIPE-CZ 10 kvalifikačních prací (2 bakalářské a 8 magisterských) a postojovou škálu PEATH pak 3 magisterské práce. Přehledová studie významně podpořila kontaktní teorii – názory či postoje je možné ovlivňovat pouze v kontaktu s reálnou situací. |