Education to overcoming violated reciprocity between man and nature

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Podíl vzdělávání na překonávání narušené vzájemnosti mezi člověkem a přírodou
Autoři

HORKÁ Hana

Rok publikování 2015
Druh Článek ve sborníku
Konference 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://sgemsocial.org/ssgemlib/spip.php?page=recherche&recherche=10.5593%2FSGEMSOCIAL2015%2FB12
Doi http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.043
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova biophile orientation of education; environmental education; eco-social theory of education
Popis V souladu s vizí života v harmonii s přírodou se tematizují nové oblasti ve vzdělávání, úzce spjaté s tzv. biofilní (propřírodní) orientací. V teoretické studii autorka spojuje její charakteristiky s environmentálním přístupem v intencích ekosociálních teorií vzdělávání. Biofilní orientaci vzdělávání posuzuje jako ideovou dimenzi kurikula, založeného na jiném konceptu přírody a kultury. Na základě obsahové analýzy uvádí výběr klíčových témat, který dokládá široký rozsah vzdělávacího obsahu podstatného k objasňování protikladu kultury a přírody. Určující vliv na psychodidaktickou transformaci učiva i jeho zvládnutí z perspektivy ontodidaktické má učitelovo pojetí biofilně orientované výuky.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info