Education to overcoming violated reciprocity between man and nature
Název česky | Podíl vzdělávání na překonávání narušené vzájemnosti mezi člověkem a přírodou |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2015 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://sgemsocial.org/ssgemlib/spip.php?page=recherche&recherche=10.5593%2FSGEMSOCIAL2015%2FB12 |
Doi | http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.043 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | biophile orientation of education; environmental education; eco-social theory of education |
Popis | V souladu s vizí života v harmonii s přírodou se tematizují nové oblasti ve vzdělávání, úzce spjaté s tzv. biofilní (propřírodní) orientací. V teoretické studii autorka spojuje její charakteristiky s environmentálním přístupem v intencích ekosociálních teorií vzdělávání. Biofilní orientaci vzdělávání posuzuje jako ideovou dimenzi kurikula, založeného na jiném konceptu přírody a kultury. Na základě obsahové analýzy uvádí výběr klíčových témat, který dokládá široký rozsah vzdělávacího obsahu podstatného k objasňování protikladu kultury a přírody. Určující vliv na psychodidaktickou transformaci učiva i jeho zvládnutí z perspektivy ontodidaktické má učitelovo pojetí biofilně orientované výuky. |
Související projekty: |