Vytváření inkluzivního klimatu s využitím rytmu

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

HRICOVÁ Lenka

Rok publikování 2014
Druh Článek ve sborníku
Konference Inkluzívna klíma ako výzva a poslanie : Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Inclusion. Rhythm. Communication. Deafblindness.
Popis Příspěvek představuje hlavní myšlenku, průběh a výsledky týdenního projektu „Rytmus jako most mezi světy“, realizovaného v létě 2014, jehož hlavním cílem bylo (spolu)vytváření inkluzivního klimatu ve skupině intaktních osob a osob se smyslovým postižením v rámci neformálního vzdělávání v průběhu volnočasových aktivit. Při propojování odlišných světů (světa slyšících lidí, neslyšících a nedoslýchavých lidí a lidí s hluchoslepotou) hrál velkou roli rytmus, který byl vedle specifik komunikace osob se sluchovým postižením či osob s hluchoslepotou (zejména v českém znakovém jazyce a prostřednictvím Lormovy abecedy) hlavním tématem celého projektu. Nejen ze zkušeností s podobnými, dříve realizovanými projekty vyplývá, že rytmus je pro takto složenou skupinu lidí velmi vhodným spojovacím prvkem. Může sloužit jako její společný jazyk, na jehož základě se posiluje inkluze.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info