Moc ve výuce: perspektiva smíšeného výzkumu
Authors | |
---|---|
Year of publication | 2018 |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Attached files | |
Description | Vyžádaná přednáška Moc ve výuce: perspektiva smíšeného výzkumu v rámci seriálu workshopů pro doktorandy v jarním semestru 2018 na PedF MU. Anotace: Moc učitele spočívá v ovlivňování postojů a jednání žáků, proto ji lze chápat jako jádrovou oblast výukového procesu. V tomto workshopu se zamyslíme nad rozdíly mezi mocí a autoritou a popíšeme mocenské báze učitele, které vysvětlují, proč žáci (ne)plní učitelovy pokyny. Problematika moci ve školní třídě bude ilustrována na ukázkách z výzkumu studentů učitelství na praxi, který jsme realizovali ve smíšeném designu. Účastníci workshopu se seznámí s dotazníkem meřícím báze moci učitele a s možnostmi propojování kvantitativních a kvalitativních dat. |