Koronavirus
Informace z FSpS pro zaměstnance
Aktuality
- Provoz FSpS se řídí univerzitním semaforem.
- Podle rozhodnutí rektora č. 3/2022 platí zákaz vstupu na MU s příznaky virového infekčního onemocnění. Zaměstnanci mají nařízeno bezodkladně oznámit pozitivní test na COVID-19 a také informovat MU o svém návratu ze zahraničí.
- Obecné info pro zaměstnance
- Informace k očkování
- Povinné testování zaměstnanců bylo ukončeno v pátek 18. 2. 2022.
4. 3. 2022
Od pondělí 7. 3. 2022 přechází Masarykova univerzita na bílou barvu semaforu. Pro provoz platí opatření nastavená vládou ČR.
17. 2. 2022
Od pondělí 21. 2. 2022 přechází Masarykova univerzita na zelenou barvu semaforu.
10. 2. 2022
- 14. 2. začíná výuka semestru Jaro 2022:
- Výuka bude probíhat ve všech předmětech prezenční formou, výuka nebude streamována.
- Studenti se neprokazují do výuky ONT, do výuky mají přístup všichni studenti.
- Vyučující může po studentech vyžadovat docházku v seminářích.
- Studenti jsou povinni ve všech společných prostorách (učebny, chodby, šatny) nosit ochranu dýchacích cest FFP2 nasazenou na nose i ústech. Respirátor mohou studenti sundat v praktických předmětech se sportovními/pohybovými aktivitami. Vyučující nemusí mít respirátor při poskytování vzdělání.
- Studenti i zaměstnanci s příznaky virového infekčního onemocnění mají vstup do budov MU zakázán.
- Studenti jsou nadále povinni oznámit pozitivní test na covid-19 v IS: https://is.muni.cz/auth/koronavirus/.
- Vyučující jsou povinni hlásit kontakt s pozitivní osobou nebo pozitivní test v INET: https://inet.muni.cz/app/osoby/koronavirus_prevence.
Rozvrh semestru Jaro 2022 je zveřejněn v IS. Váš rozvrh si můžete přenést do kalendáře Outlook a to dle návodu v IS (instruktážní video): https://is.muni.cz/auth/napoveda/komunikace/kalendar#k_kal_pa. Sběr podkladů pro rozvrh semestru Podzim 2022 proběhne 14. 3.–14. 4. 2022.
17. 1. 2022
Pravidla pro testování zaměstnanců na pracovišti od 17. 1. 2022.
29. 11. 2021
- Od 29. 11. 2021 probíhá každých 7 dní testování zaměstnanců, kteří nesplňují O-N. Výjimku mají zaměstnanci, kteří pracují z domova, nebo v posledních 7 dnech absolvovali PCR/antigenní test s negativním výsledkem ve zdravotnickém zařízení. Pro testovánízaměstnanců byla vyhrazena místnost pro provádění antigenních testů – E34/205.
- Provoz laboratoří a CŽV aktivit jede v O-N režimu.
18. 11.2021
V souvislosti s přepnutím Masarykovy univerzity na žlutou barvu semaforu od 22. 11. 2021 platí pro zaměstnance FSpS následující opatření:
- povinnost evidence O-N-T (očkování - nemoc - test) zaměstnanců v INET (pokud má zaměstnanec O-N-T, pak má povinnost zadat v INET; nejde o povinné testování zaměstnanců. Informace pomohou MU při zavedení případných dalších opatření);
- režim práce - doporučeno střídání na pracovišti. Zůstává zachován stávající režim z důvodu zajištění prezenční výuky. Povinnost střídat se v kanceláři (vždy jen jedna osoba), home office po domluvě s vedoucím pro rizikové skupiny zaměstnanců;
- cestovní příkazy
- tuzemské, zahraniční s nízkým rizikem COVID - zvažovat důvod cesty a případné náklady/dopady spojené se zrušením cesty,
- zahraniční do místa s jiným než nízkým rizikem COVID - zakázány; - školení zaměstnanců - online formou;
- zahraniční zaměstnanci - zvážit příjezd/dle platné legislativy;
- shromažďování na pracovišti - doporučeno distanční formou. Pracovní porady bez možnosti dodržet rozestupy 1,5 m – max. 5 osob. Pracovní porady a jiné akce bez O-N-T, kde lze dodržet rozestupy 1,5 m – max. 25 osob. Vše za dodržení platné legislativy a organizačních opatření - ochranné prostředky, rozestupy, dezinfekce…).
- Informace ohledně organizace výuky
16. 11. 2021
V souvislosti s přepnutím Masarykovy univerzity na žlutou barvu semaforu od 22. 11. 2021 rozhodl Krizový štáb FSpS o zachování prezenční výuky i po tomto datu. Vzhledem k tomu, že v naší výuce není možné dodržovat minimální rozestupy, bezkontaktnost a počet covid pozitivních studentů a vyučujících stoupá, bude prezenční výuka možná pouze za podmínky prokázání O-N-T se současným streamováním výuky pro studenty, kteří O-N-T prokázat nemohou. Podrobnější informace zveřejníme ke konci týdne.
9. 11. 2021
Podmínky pro vstup VEŘEJNOSTI na komerční cvičení Celoživotního vzdělávání FSpS MU (dále CŽV)
v souladu s vládním nařízením ČR je účast na sportovních aktivitách CŽV možná pouze za splnění podmínek (O‑N-T: OČKOVÁNÍ – NEMOC – TESTOVÁNÍ).
- Na každou jednotlivou hodinu cvičení si vezměte doklad, kterým potvrdíte splnění podmínek ke vstupu do tělocvičen.
- Po prokázání bezinfekčnosti platí výjimka cvičit bez ochrany dýchacích cest.
- Kontrola bude probíhat u vstupu do tělocvičny a bude ji vykonávat lektor cvičení.
- Prosíme o pochopení a součinnost.
Plné znění Podmínky vstupu do provozoven služeb
29. 10. 2021
- Zaměstnanci i studenti musí nosit ochranu dýchacích cest ve všech prostorách MU, vyjma pobytu na jednom místě bez přítomnosti jiné osoby, vyjma přednášejících, řečníků, vyučujících v rámci vzdělávací aktivity, jejíž charakter neumožňuje nošení ochranného prostředku (zejména tělocvik, zpěv, hra na dechové nástroje), pokud tito udržují od ostatních vzdálenost alespoň 1,5 metru a studentů cvičících či zpívajících.
- Výjimka z nošení ochranných prostředků dýchacích cest se vztahuje pouze na pedagogické pracovníky nebo akademické pracovníky při poskytování vzdělávání, kteří byli očkováni proti onemocnění covid-19 a od dokončeného očkovacího schématu podle souhrnu údajů o přípravku uplynulo nejméně 14 dní.
- Vzhledem ke zhoršující se lokální situaci v okresech Brno-město a Brno-venkov došlo ke zrušení výjimky z nošení respirátorů u skupin do třiceti v místnosti usazených lidí.
- Podmínky provozu a výuky na Masarykově univerzitě se budou v následujících dnech řídit upraveným zeleným eskalačním semaforem.
- Souhrn aktuálně platných opatření k 1. 11. 2021.
25.10. 2021
- Nutno nosit v budovách MU ochranné prostředky dýchacích cest dle platné legislativy vyjma přednášejících, řečníků a studentů cvičících, zpívajících či usazených při výuce za podmínky, že se v učebně nachází nejvýše 30 osob a všichni souhlasí s výukou bez ochrany dýchacích cest.
- Dodržování rozestupu alespoň 1,5 metru (při zkoušení, poradách aj.).
- Výuka probíhá dle aktuálně platných opatření vlády; přednášky s účastí nad 150 osob probíhají hybridně.
- Zákaz vstupu na MU s příznaky virového infekčního onemocnění (dušnost, horečka, suchý kašel, náhlá ztráta chuti a čichu). Zaměstnanci a studenti mají nařízeno bezodkladně oznámit pozitivní test na COVID-19.
-
Detailní informace naleznete na stránkách MU: https://www.muni.cz/koronavirus/univerzitni-semafor.
13. 9. 2021
- Budovy jsou otevřené pro studenty, zaměstnance i veřejnost. Výuka je omezena na maximálně 150 osob.
- Zaměstnanci jsou povinni nosit roušku ve společných prostorách, při výuce není respirátor povinný.
- Soubor aktuálně platných pravidel MUNI.
12. 7. 2021
Zaměstnanci jsou povinni nahlásit pobyt v zahraničí delší než 12 hodin, pokud chtějí v následujících 14 dnech vstoupit do budov MU. Návrat z ciziny zaznamenají zaměstnanci do INETu a dále postupují podle úrovně rizika navštívené země tak, jak je označilo v den jejich návratu na svém webu ministerstvo zdravotnictví.
- V případě návratu ze států s vysokým, velmi vysokým a extrémním rizikem nákazy, se zaměstnanci před vstupem do univerzitních areálů musí prokázat negativním testem.
- V případě návratu ze států s nízkým a středním rizikem nákazy, mohou zaměstnanci vstoupit do univerzitních areálů ale musí v nich nepřetržitě nosit respirátor nejméně třídy FFP2, dokud nepředloží negativní test. V případě, že takový test nepředloží do pěti dnů po návratu do České republiky, vstup do univerzitních areálů je jim zakázán.
- Zaměstnanci, kteří jsou v režimu 14 dní po dokončené vakcinaci či do 180 dnů od prodělané nemoci a tyto údaje evidují v INETu, mohou po návratu ze zahraničí do univerzitních areálů bez omezení.
24. 5. 2021
Od pondělí 24. 5. 2021 dochází ke změně v přístupu k testování, které má vliv na osobní přítomnosti na pracovišti nebo účast na studiu. Opatření k úpravě schématu výjimek najdete ZDE, případně na MUNI. CZ/Koronavirus.
Výjimku z testování mají osoby, které:
- prodělaly laboratorně potvrzené onemocnění COVID-19 a od pozitivního testu neuplynulo více než 180 dní,
- byly očkovány proti onemocnění COVID 19 a od aplikace první dávky v případě dvoudávkového schématu uplynulo nejméně 22 dní.
3. 5. 2021
Očkování proti onemocnění COVID-19 pro zaměstnance MUNI 50+
Po dohodě s vedením FN Brno je zajištěna dostatečná kapacita pro očkování zaměstnanců MUNI na BVV.
• Akademický pracovník, pracovník podílející se na kontaktní výuce obdrží kód pro prioritní registraci od své fakulty, a následně se registruje se dle pokynů. Pokud kód nedorazil či si nejste jistý, zda do této skupiny spadáte, obraťte se na své personální oddělení.
• Neakademický pracovník se zaregistruje k očkování v celostátním systému, který se otvírá ve středu 5. května 2021. Registrace na očkování - Zadání tel. čísla (mzcr.cz)
Při registraci volí konkrétní místo: "FN Brno Výstaviště", kde je smluvně zajištěna vakcinace pro MUNI. Případně lze zvolit jiné místo vakcinace.
V případě dotazů k registraci na očkování postupujte dle informací zde Centrální rezervační systém · Covid Portál (gov.cz) či kontaktujte linku 1221.
Udržujte své údaje v aplikaci Prevence COVID-19 ohledně zájmu o očkování aktuální. Pokud jste již naočkováni, nebo v mezidobí od registrace získáte termín očkování na zvoleném místě, prosíme o okamžitou opravu Vašeho zájmu o očkování v Inet MU: COVID-19 (muni.cz) v sekci Očkování - prostřednictvím ikonky tužky vpravo změňte zájem na NE a pokud jste již očkováni, uveďte i data očkování (data nelze zadávat do budoucnosti). Tímto Vás již nebudeme kontaktovat a současně po zadání dat očkování získáte výjimku pro povinné testování.
Doplňte v části Očkování v INETu Inet MU: COVID-19 (muni.cz) svůj telefonní kontakt – MOBILNÍ ČÍSLO, abychom Vás mohli operativně kontaktovat.
V případě dotazů k očkování kontaktujte: ockovanicovid@muni.cz.
12. 3. 2021
Všichni zaměstnanci, kterým byla udělena výjimka pro přítomnost na pracovišti děkanem fakulty na základě odůvodněné žádosti nadřízeného pracovníka, nesmí vstoupit od středy 17. 3. 2021 na pracoviště bez testu na infekci COVID 19. Test nesmí být starší 7 dní a jeho výsledek musí být negativní. Zaměstnanci pracující na home office test nepotřebují.
Možnosti testování:
A. PROFESIONÁLNÍ TESTY (prováděné zdravotnickým personálem)
1. Antigenní odběrová místa MU
(zřízena pod záštitou FN Brno) K dispozici od 15. 3., registrace přes INET v aplikaci Prevence (bude dostupná během pátku 12. března).
Umístění a doba testování:
- SUKB - 07:00-15:00 o RMU - 07:00-15:00
- SKM (Vinařská) - 07:00-12:00 o PřF (Kotlářská) - 07:00-12:00
2. Testování v externích odběrových centrech
RT-PCR testy nebo POC antigenní test v odběrových centrech v systému Chytré karantény MZ ČR.
B. SAMOTESTOVÁNÍ
Možnost samotestování je určena pro kmenové zaměstnance, kterým se nepodařilo zajistit si testování prostřednictvím profesionálních testů. Samotestování probíhá na fakultě. Test je možné vyzvednout v kanceláři personálního oddělení č.207/D33, Po-Pá 08:00-10:00, kde obdržíte test i instrukce.
Výjimku z testování mají:
- a) zaměstnanci pracující na home office
- b) osoby po prodělaném onemocnění COVID-19 v posledních 90 dnech*
- c) osoby po ukončeném očkování proti COVID-19 a uplynutí 14 dnů po druhé dávce*.
*Prohlášení o prodělané nemoci či zadává očkování zaměstnanec v sekci Testování - přidat výjimku z testování v aplikaci Prevence.
Informace o výsledku testu musí být uvedena v aplikaci Prevence v INETu. Pokud vyjde zaměstnanci při testování pozitivní výsledek, nesmí na pracoviště, a postupuje obvyklým způsobem (tj. kontaktuje svého nadřízeného a obvodního lékaře a řídí se jeho pokyny, vytvoří záznam o pozitivním testu v aplikaci Prevence).
8. 3. 2021
V souvislosti s vládními opatřeními je upraven režim výkonu práce na pracovišti. Masarykova univerzita přistoupila ke zpřísnění nařízení o práci na home office, viz více informací pro zaměstnance MUNI.
Zaměstnanci pracují z domova a fyzická přítomnost na pracovišti v budovách MU, resp. FSpS je zakázána. Výjimky ze zákazu osobní přítomnosti na pracovišti u konkrétních zaměstnanců schvaluje na žádost nadřízeného s řádným zdůvodněním děkan, a to vždy při dodržení pravidla max. jedné osoby v kanceláři.
Zaměstnanci jsou povinni nosit v budovách FSpS ochranné respirátory FFP2, KN95 nebo chirurgické roušky splňující normu ČSN EN 14683+AC, látkové roušky jsou zakázány. Nošení ochranných prostředků platí ve všech prostorech a za všech situací, vyjma doby výkonu práce na pracovišti, kdy zaměstnanci vykonávají tuto činnost na jednom místě bez přítomnosti jiné osoby.
Pro zaměstnance, u nichž nelze realizovat home office, je připraveno potvrzení o cestě do zaměstnání pro účely kontroly při překročení hranic okresu. Potvrzení si zaměstnanci mohou vytisknout v aplikaci Prevence Covid-19 v systému Inet. Potvrzení není potřeba při pohybu mezi okresy Brno-město a Brno-venkov.
22. 2. 2021
Vedení fakulty rozhodlo:
- K 1. 3. 2021 bude v jarním semestru zahájena výuka Fyzioterapie, která má výjimku ve vládních opatřeních a výuka online předmětů u všech ostatních programů.
- Z důvodu opatrnosti odkládáme začátek výuky praktických předmětů nejdříve na 8. 3. 2021.
- Zvažujeme další možnosti, o kterých Vás budeme v dohledné době informovat.
12. 2. 2021
- 14. 2. 2021 bude zveřejněn rozvrh pro jarní semestr 2021.
- Výuka dle rozvrhu začíná 1. 3. 2021.
- Teoretické předměty probíhají online.
- Praktická výuka sportů probíhá prezenčně. Je realizována na základě výjimky ve vládních opatřeních (opatření č. 13 pod bodem 10, aktuálně prodlouženého do 14. 2. 2021 dle opatření vlády č. 55). S koncem nouzového stavu očekáváme zavedení obdobných krajských opatření.
4. 1. 2021
Informace v souladu s aktuálním opatřením vlády:
- Aktuální opatření zařazuje Českou republiku do stupně PES 5 až do 10. 1. 2021.
- Fakulta je pro výuku uzavřena, platí zákaz osobní přítomnosti studentů v prostorách MU, žádná kontaktní výuka do 10. 1. 2021 neprobíhá.
- Omezení platí i pro realizaci výcvikových kurzů.
- Online výuka v kombinované formě studia probíhá podle rozvrhu.
- Klinické a pedagogické praxe jsou povoleny.
- Zákaz prezenčního zkoušení do 10. 1. 2021 (včetně).
- Režim výkonu práce
a. U akademických pracovníků zůstává do odvolání doporučení režimu výkonu práce z domova.
b. U neakademických pracovníků KŠ doporučuje pokračování stávajícího režimu, tj. střídání výkonu práce z domova s přítomností pracovníků na pracovišti tak, aby byla zajištěna agenda
pracoviště (střídání týmů), přičemž podmínkou je přítomnost pouze jednoho pracovníka v kanceláři. - Aktuální opatření jsou platná do 10. 1. 2021. Není možné predikovat, zda po tomto datu dojde ke změně stupně PES.
Dále prosím sledujte případné změny vládních opatření, dodržujte protiepidemická opatření. O dalším vývoji Vás budeme informovat.
1. 12. 2020
Zveřejnění rozvrhu praktické výuky leden-únor 2021.
- Studenti kombinované formy studia dokončují distanční výuku dle rozvrhu, vč. prvních 2 týdnů v lednu.
- Studentům prezenční formy studia je distanční výuka ukončena 18. 12. 2020 a od ledna mají praktickou výuku.
30. 11. 2020
Od úterý 1. 12. je otevřeno výdejní okénko studijního oddělení každé úterý 12:30-13:30. Dále platí i pátek mezi 10-11 hod.
26. 11. 2020
Zveřejnění rozvrhu pro studenty posledních ročníků Bc. a NMgr. denního studia platného od 30. 11. 2020: https://is.muni.cz/auth/do/fsps/studijni/info-stud/rozvrh/.
23. 11. 2020
Na základě rozvolňování epidemických opatření chystáme tyto změny ve výuce pro studenty denního studia:
- Vytváříme rozvrh praktické výuky pro předměty zařazené v posledním ročníku studia (3. Bc. a 2. NMgr.), a to na poslední 3 týdny výuky v prosinci, tzn. od 30. 11. do 23. 12. 2020.
- Současně bude umožněno vykonávat praxe i u externích subjektů.
- Nastavení výuky se nebude týkat všech oborů/studijních plánů.
- Praktická výuka bude nasazena do dnů, kdy nemáte teoretickou distanční výuku, což bude ve většině případů v pátek a sobotu.
- Rozvrh zveřejníme ho také na dokumentovém serveru v IS: https://is.muni.cz/auth/do/fsps/studijni/info-stud/rozvrh/.
- Do předmětu může být puštěno pouze 20 studentů, což bude v některých případech znamenat nutnost přihlašování na konkrétní blok výuky.
4. 11. 2020
12. 10. 2020
Proděkan pro studium FSpS vydal Metodický list Fakulty sportovních studií Masarykovy univerzity č. 2/2020 – Organizace výuky na FSpS MU v podzimním semestru 2020, s účinností k 12. 10. 2020.
8. 10. 2020
Vzhledem k opatřením Ministerstva zdravotnictví, která vstoupí v platnost 9. 10. 2020, je zrušena s okamžitou platností praktická výuka. Z plánovaného rozvrhu se uskuteční 9. 10. 2020 distanční předměty on-line formou. Výuka praktických předmětů (veškeré sportovní předměty vč. venkovní výuky) se přerušují a do rozvrhu budou zařazeny po uvolnění epidemiologických opatření.
29. 9. 2020
- Proděkan pro studium FSpS vydal Metodický list k výuce v podzimním semestru 2020 pro studenty Fakulty sportovních studií MU podzimním semestru 2020.
- Informace se netýká výuky tělesné výchovy na CUSu pro studenty ostatních fakult Masarykovy univerzity.
23. 9. 2020
Krajská hygienická stanice zakázala osobní přítomnost studentů na výuce při studiu VŠ. Povoleny jsou činnosti uvedené v odkazu.
Od 18. září je povinné nosit roušky i ve výuce.
Pravidelně si dezinfikujte ruce, dezinfekce je umístěna při vstupech do budov, na chodbách, před studijním oddělením, v učebnách.
14. 9. 2020
Děkan fakulty vydal Opatření děkana Fakulty sportovních studií Masarykovy univerzity č. 15/2020 v souvislosti s rizikem nákazy COVID–19.