Informace o projektu
Teoretické a experimentální studium nízkoteplotního nerovnovážného plazmatu vf výboje ve vzduchu s příměsí vodních par

Informace

Projekt nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Přírodovědeckou fakultu. Oficiální stránka projektu je na webu muni.cz.
Kód projektu
GA202/98/0791
Období řešení
1/1998 - 1/2000
Investor / Programový rámec / typ projektu
Grantová agentura ČR

Cílem projektu je výzkum vf výbojů hořících jak za sníženého, tak atmosférického tlaku s příměsí vodních par v závislosti na parametrech výboje jako je koncentrace molekul vody ve výboji, výkon dodávaný do výboje a další. Experimentální výsledky budou srovnány s teoretickými výpočty - výpočet rozdělovací funkce elektronů a svazkových parametrů. Výchozím bodem výzkumu bude zdokonalení experimentů provedených dříve za použití nových, modernějších měřících metod s důrazem na stanovení intervalů spolehlivosti jednotlivých parametrů plazmatu (teplota neutrálních částic, koncentrace elektronů, vf energie přiváděné do výboje, koncentrace vodních par ve výboji, apod.). Po té bude následovat identifikace procesů probíhajících ve výboji a jejich kvantifikace a navržení fyzikálního modelu nerovnovážného nízkoteplotního plazmatu využitelného v plazmochemii. V rámci projektu bude vybudováno zařízení pro equidensitometrii výbojů (zpracování obrazu snímaného CCD kamerou) a rychlý záznam profilů spektrálních čar.

Publikace