Informace o projektu
Vulkanismus vázaný na rozpadlý pasivní kontinentální okraj, příklad jižní části vrbenské skupiny, silezikum

Informace

Projekt nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Přírodovědeckou fakultu. Oficiální stránka projektu je na webu muni.cz.
Kód projektu
GA205/01/0331
Období řešení
1/2001 - 1/2003
Investor / Programový rámec / typ projektu
Grantová agentura ČR
Spolupracující organizace
Univerzita Karlova v Praze
Česká geologická služba

Petrologický a geochemický charakter vulkanických hornin, a to především bazických, představuje citlivý indikátor geotektonického a paleogeografického prostředí. Vulkanické horniny vhodné pro takové studium se nacházejí v devonských sedimentárních bazéne ch na sv. okraji Českého masívu. Velmi pozoruhodný a zatím málo prostudovaný je vulkanický komplex v jižní části vrbenské skupiny (silezikum), který je petrologicky extrémně variabilní a je vázán na sled paleontologicky datovaných hornin. Lokálně téměř n eporušené a Jen slabě metamorfované vulkanické textury slibují, že moderní geochemický výzkum (petrologie, geochemie hornin, izotopie, chemismus minerálů) může poskytnout zajímavé výsledky přispívající do diskuse o petrogenezi vulkanické asociace na dive rgentním rozhraní, a to především ve vztahu k variské orogenezi.

Publikace