Technology-enhanced learning for Java programming: Duo cum faciunt idem, non est idem
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | ACM Inroads |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Doi | http://dx.doi.org/10.1145/1929887.1929906 |
Obor | Informatika |
Klíčová slova | Computer and Information Science Education |
Popis | Pedagogické teorie a metody založené na učení za podpory technologií v úvodních kurzech programování na univerzitní úrovni lákají komunitu učitelů a podporují nepřetržitý výzkum nejméně od konce devadesátých let. Nicméně, to ještě nevedlo k obecně platnému způsobu vyučování a učení, které by zaručovalo nejlepší úspěch za daných okolností. Tento poněkud pesimistické zjištění zaujalo a inspiroval autory tohoto článku analyzovat, prezentovat a porovnávat vybrané zkušeností získaných v průběhu téměř deseti letech za podpory technologií přístupu ve výuce objektově orientovaných programovacích jazyků C a Javě na dvou velkých univerzit v dvou zemí. V tomto článku jsme zkoumali celou řadu otázek, které ovlivňují jeho umístění v osnovách, učení designu a kvality v obou institucích. Na základě kvantitativní a kvalitativní analýzy, historie a současný stav hodnocení a klíčová doporučení pro plánování, projektování, zavádění a vyhodnocování podobné kurzy jsou k dispozici. Různé tradice a nezávislý vývoj v obou institucích nám umožňují vyvodit obecně platné závěry nejsou ovlivněny specifickými vlastnostmi jednoho konkrétního vzdělávacího systému. |
Související projekty: |