Označování aktérů jako součást komunikační strategie anglického bulvárního tisku

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

CHOVANEC Jan

Rok publikování 2008
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Příspěvek rozebírá volbu prostředků pro sociální kategorizaci jednotlivců jako jednu z forem komunikačních strategií užívaných v britském bulvárním tisku. Pozornost je věnována polarizaci veřejně prezentovaných názorů, ke které došlo ještě před zahájením vojenských operací v únoru 2003, a jejich vyčlení do dvou protichůdných skupin skládajících se ze zastánců a odpůrců vojenského řešení konfliktu v Iráku. Tento příspěvek dokumentuje vznik pejorativního označení pro hlavní odpůrce vojenských akcí, analyzuje roli jazykové jinakosti a oživení tohoto označení v pozdějším mediálním diskurzu. Tato zjištění jsou interpretována v kontextu národní stereotypizace.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info