Koncept jasnosti ve výukové komunikaci
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Škola - statický element v sociálnej dynamike |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | clarity; educational communication |
Popis | Příspěvek prezentuje výsledky terénního výzkumu zaměřeného na problematiku jasnosti ve výukové komunikaci v hodinách českého jazyka a literatury na druhém stupni českých základních škol (ISCED 2A). Příspěvek je koncipován jako kvalitativní výzkumné šetření, které se skrze případovou studii jedné učitelky a jejího výkladu téže látky ve dvou různých třídách zaměřuje na to, jak probíhá explanace tématu, jak na tuto explanaci reagují žáci svými otázkami, komentáři a vyjasňujícími postupy a jak na jejich repliky zpětně reaguje sama učitelka ve snaze dojít ke vzájemnému porozumění. |
Související projekty: |