Analýza školních vzdělávacích programů jako prostředek kvalitativního rozvoje inkluze na 1. stupni ZŠ

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

KRATOCHVÍLOVÁ Jana HAVEL Jiří FILOVÁ Hana

Rok publikování 2011
Druh Odborná kniha
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Monografie byla vydána v rámci řešení výzkumného záměru Pedagogické fakulty Masarykovy Univerzity MSM0021622443 Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Analytická studie prezentovaná v této publikaci poskytuje výsledky z první etapy dílčího výzkumu řešitelského týmu pracovníků katedry primární pedagogiky. Tato etapa se soustředila na obsahovou analýzu legislativy, která se vztahuje k zabezpečení vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a na obsahovou analýzu školních vzdělávacích programů vybraného vzorku škol. V nich jsme se zaměřili na to, jakým způsobem sledované školy ve svém formálním kurikulu, které nově koncipovaly a začaly zavádět od školního roku 2007/2008, vymezily péči o děti se speciálními vzdělávacími potřebami a jaké podmínky pro ně utvářejí. Na základě zjištěných výsledků jsme navrhli strukturu požadavků na explicitní vyjádření péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve školních vzdělávacích programech.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info