Neformální vzdělávání sportovních trenérů
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | Fulltext |
Obor | Sport a aktivity volného času |
Klíčová slova | sport coach; coach education; nonformal coach education; empirical research |
Popis | Sportovní trenérství patří k velmi komplexním a náročným povoláním a jeho úspěšné vykonávání souvisí s mnoha společenskými, ekonomickými a zejména vzdělávacími aspekty. Pro gradaci trenérské profese nestačí pouze vrozené dispozice, vlastní sportovní zkušenosti a získání trenérské licence. Stále významnější roli sehrává celoživotní neformální vzdělávání a informální učení sportovních trenérů. Příspěvek přibližuje vybraná data z provedeného dotazníkového šetření sportovních trenérů, které analyzovalo příležitosti neformálního trenérského vzdělávání, naznačilo efektivní formy a metody tohoto vzdělávání, identifikovalo některé informační zdroje pro informální učení sportovních trenérů a charakterizovalo informální učení jako součást každodenních trenérských aktivit. |