Integrativní vzdělávání žáků se spinální svalovou atrofií

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

PROCHÁZKOVÁ Lucie ŘEZNÍČKOVÁ Iveta

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova spinal muscular atrophy; neuromuscular disease; physical disability; integration; supporting aid; assistance; obstacles
Popis Spinální svalová atrofie patří mezi vrozené neuromuskulární choroby s progresivním průběhem, které se vyznačují pokračujícím omezením zejména v oblasti motoriky, které má zásadní vliv na život člověka a jeho možnosti. U dětí je pozornost třeba věnovat vzdělávání. Vzhledem k tomu, že nedochází k postižení v oblasti kognitivní, je možný a vhodný integrativní způsob vzdělávání, při kterém je však nutná zvýšená míra podpory. Tento text prezentuje výsledky kvalitativního výzkumného šetření, z něhož je patrná důležitost vhodné podpory, asistence, pomůcek a komunikace se třídou a rodiči.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info