Škola jako učící se profesní komunita
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | V příspěvku představujeme dílčí výsledky další fáze řešení výzkumného projektu Procesy organizačního učení ve škole a jejich vedení (GA ČR, 2010–1012). Cílem projektu je přispět k poznání teorie a praxe vedení procesů organizačního učení ve škole. Příspěvek přestavuje jednu z méně rozšířených, přesto empiricky i teoreticky relativně silných alternativních interpretací organizačního učení: interpretaci školy jako učící se profesní komunity. Koncept školy jako učící se profesní komunity se orientuje na sdílení a tvorbu znalostí v každodenním životě školy. Je zakotven v představě o budování profesionality sboru kolektivní reflexí praxe, otevřenou diskusí idejí a výzev, sdílením cílů a zodpovědnosti. Empirická složka příspěvku se opírá o případovou studii školy vedenou následující výzkumnou otázkou: Jak funguje škola coby učící se profesní komunita v dimenzích šíře, hloubky a zakotvení procesů učení? Případová studie školy je postavena na hloubkových rozhovorech s vedením školy a učiteli, pozorování a studiu dokumentů školy. Kvalitativní výzkumný design případové studie je zvolen jako adekvátní cesta k rozpoznání každodenních procesů učení. |
Související projekty: |