Nácviky sociálních dovedností jako součást inkluzivního vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | autism; autism spectrum disorders; social skills training; pupil; inclusion; inclusive education; integration |
Popis | Tématem příspěvku jsou nácviky sociálních dovedností jako součást inkluzivního vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra (PAS). Počet žáků s PAS, kteří jsou vzděláváni v školách hlavního proudu, se zvyšuje. Avšak roste také znepokojení o jejich zkušenosti s tímto typem vzdělávání, neboť výzkum ukazuje, že takoví žáci jsou snadným terčem šikany a pro učitele je obtížné, aby takovéto žáky učili. Důsledkem nedostatku v sociální oblasti se stávají žáci s PAS nápadnými ve vzdělávacím systému založeném na sociálním a slovním zprostředkování. Vzhledem k těmto okolnostem je cílem tohoto článku upozornit na nácviky sociálních dovedností u žáků s PAS jako jednu ze strategií, která by usnadnila přítomnost, participaci, přijetí a úspěchy žáků s PAS v inkluzivním vzdělávání. |
Související projekty: |