Žáci cizinci: čtenářství a komunikace
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Metody a formy práce ve výuce mateřského jazyka |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Junior High Scool; Czech pupils; pupils foreigners; artistic text; interpretation; understanding of artistic text; communicative competence of pupils; research; goals of literary education |
Popis | Autorka předkládá výsledky výzkumu recepčních schopností českých žáků a žáků cizinců navštěvujících českou základní školu.Zaměřuje se na jejich porozumění textu, porozumění obraznosti textu, na pochopení prvního a druhého významového plánu textu, na rozdíly mezi čtenářskou a autorskou strategií u obou sledovaných skupin. Znalost úrovně komunikativních dovedností obou skupin může pomoci učiteli při individuální práci s uměleckými texty v hodinách literární výchovy s cílem budovat u žáků cizinců zvládnutí vyšších funkcí českého jazyka. |
Související projekty: |