Identita jedince s poruchou chování a emocí jako pedagogický problém: Několik příkladů pozitivního ovlivňování.

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ČERVENKA Karel

Rok publikování 2010
Druh Článek ve sborníku
Konference Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova identity; emotional and behavioral difficulties; stigmatization; inclusion
Popis Text analyzuje roli identity jedince s poruchou chování a emocí v symbolické rovině sociální interakce. Autor vychází z obecného předpokladu o dialektickém vztahu vnitřní a vnější jedincovy identity, z předpokladu jejich vzájemného ovlivňování a reálné neoddělitelnosti. Negativní identita nesená označením porucha chování má významný potenciál negativně ovlivnit jedincovu budoucí životní perspektivu nejen na symbolické, nýbrž i materiální úrovni. Dále v textu je uvedeno několik příkladů z praxe preventivně výchovných aktivit, které jsou ilustrací možností, jak identitu jedinců s "problémovým" statusem pozitivně ovlivňovat jak v její vnitřní, tak vnější dimenzi.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info