Jak lépe rozpoznat bariéry ve vzdělávání u samotných sociálně znevýhodněných dětí aneb Psychosémantické metody jako alternativní psychologicko-pedagogické diagnostické metody

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

DENGLEROVÁ Denisa STROBACHOVÁ Barbara

Rok publikování 2010
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Tématem příspěvku jsou bariéry ve vzdělávání romských dětí. Cílem tohoto výzkumu je především dospět k lepší strukturovanosti a operacionalizaci pojmu a formulovat: co konkrétně brání romským dětem úspěšně se vzdělávat. Pomocí metody Meaning constitution ananysis (MCA), psychosémantické metody vycházející z fenomenologické psychologie, jsme zkoumali volné výpovědi na téma ŠKOLA romských i neromských dětí z 6. a 7. tříd ZŠ. Ukázali jsme, jaké jsou významové odlišnosti u obou skupin dětí a poskytli první klíče k interpretaci těchto odlišností ve vztahu k uvedeným bariérám ve vzdělávání.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info