Percepce jako složka inteligence v období počátku školní docházky

Varování

Publikace nespadá pod Fakultu sportovních studií, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

DENGLEROVÁ Denisa STROBACHOVÁ Barbara

Rok publikování 2010
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Příspěvek srovnává schopnosti zrakového vnímání dětí na počátku školní docházky pocházejících z romského i neromského etnika. V rámci výzkumné studie byla vyvinuta počítačová metoda, tzv. Perception test. Výsledky ukazují, že neexistují statisticky významné rozdíly v průměrném počtu správných odpovědí mezi oběma etniky. Mírné rozdíly se však vyskytují v průměrném celkovém čase, které dítě potřebuje k zodpovězení všech položek. Tyto rozdíly jsou způsobeny tím, že děti ze sociálně znevýhodňujícího prostředí mají obvykle nižší naučené schopnosti práce s počítačem a v průběhu testu se teprve učí manipulaci s myší, a tudíž jim zadání správné odpovědi trvá delší dobu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info