Preparation for teaching psychology: The experience of beginning university teachers in Europe
Název česky | Příprava na výuku psychologie: zkušenosti začínajících učitelů v Evropě |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2010 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Řehulka, E. (ed.). SCHOOL AND HEALTH 21 Health Education: Contexts and Inspiration |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | teaching psychology; beginning teacher; teacher preparation; support; higher education; Europlat |
Popis | Tato explorativní studie se zabývá zkušenostmi začínajících univerzitních učitelů (studentů i členů katedry) s přípravou na výuku. Výpovědi z pohledu začínajících učitelů (zejména) i vedoucích kateder byly sbírány online dotazníkem v několika evropských zemích pod záštitou EUROPLAT - European Network for Psychology Learning & Teaching v červnu 2009. Většina respondentů byli doktorští studenti. Učit je pro tyto studenty velmi běžné a obvykle není povinné. Výsledky ukazují, že většina začínajících učitelů z našeho vzorku neprošla dostatečným tréninkem a neměla adekvátní podporu pro plnění úkolů spojených s výukou. |
Související projekty: |