Pluralita zájmů na učení se a vzdělávání dospělých a jejich průnik v učící se organizaci.
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Technológia vzdelávánia |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | Technológia vzdelávania |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | learning;education;workplace learning;organization;organizational learning |
Popis | Hlavní aktéři zainteresovaní na učení se a vzdělávání dospělých vyjadřují a realizují své zájmy ve třech rovinách. To představuje nejméně tři rozdílné perspektivy: individuální; perspektivu organizace/podniku; a perspektivu veřejnou čili širší společenský zájem. Na těchto úrovních lze zájmy analyzovat a vzájemně porovnávat. Ne vždy se pociťované zájmy všech stran shodují, a může tak docházet ke střetům. Základem střetu je obvykle nevyrovnanost (nejen ekonomických) investic a přínosů pro některou stranu. Příspěvek analyzuje tyto potenciální střety a hledá také perspektivy, které umožňují rozdílné zájmy slaďovat. Z těchto "smírných" perspektiv se příspěvek soustředí na organizační učení. Diskurz o organizačním učení ukazuje, že nejde zdaleka jen o to, že se v organizaci lidé učí a vzdělávají, ale také o to, že v organizaci vznikají nové znalosti nebo úhly pohledů, které jsou schopny ovlivňovat chování organizace a umožnit organizaci rozmanitými způsoby si osvojovat cesty ke zvládání potřeby změny. |
Související projekty: |