Angažovanost žáků ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Pedagogická orientace: odborný čtvrtletník a zpravodaj České pedagogické společnosti |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | Full text |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Pupils` willingness to communicate; receptive dimension; productive dimension; cognitive learning; affective learning; active and inactive pupils |
Popis | Text představuje empirickou studii, která na základě dat z terénního výzkumu pedagogické komunikace řeší otázku žákovské angažovanosti ve výukové komunikaci. Ukazuje, v jaké míře se žáci zapojují do komunikace ve školní třídě a jak to souvisí s efektivitou jejich učení. Zároveň zkoumá perspektivu učitelů, kteří se spontánní žákovskou angažovaností nakládají tak, aby dosáhli naplnění svých záměrů, mezi nimiž dominuje plynulý a bezproblémový průběh hodiny na straně jedné a pedagogický imperativ aktivizace všech žáků na straně druhé. |
Související projekty: |