Otevřená dramatická výchova - výzkumná zpráva
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Vítková, M; Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Drama education; inclusive education; integrated courses; primary education; qualitative research; grounded theory. |
Popis | Předložená práce je výsledkem mezifakultní spolupráce studentů doktorských studijních programů, kteří se v letním semestru akademického roku 2009/2010 účastnili kurzu Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách organizovaným Ústavem pedagogických věd Filozofické fakulty Masarykovy univerzity. V tříčlenné kolaborativní skupině postupně vznikl základ pro vytvoření zprávy, která se zaměřuje na současný vývoj výchovně-vzdělávacího oboru Dramatická výchova. Pro odpověď na otázku, jakou má obor perspektivu, je nejprve zapotřebí porozumět současné situaci - přezkoumat platnost idejí hlavního vzdělávacího proudu a reformní, společensky angažované a z principu svobodné dramatické výchovy. Pragmatické určení dramatické výchovy pro potřeby dneška stírá rozdíl mezi "dítě jako osobnost" a "dítě jako kapitál". Řešením pro budoucnost jsou vize cílené intervence a zásadní změny pojetí základního vzdělávání. |
Související projekty: |