Genome size and base composition in Oryzaephilus surinamensis (Coleoptera: Sylvanidae) and differences between native (feral) and silo pest populations in Israel

Název česky Velikost genomu a genomický poměr bází u Oryzaephilus surinamensis (Coleoptera: Sylvanidae): rozdíly mezi přírodními a skladištními populacemi v Izraeli

KAMAL Sharaf HOROVÁ Lucie PAVLÍČEK Tomáš EVIATAR Nevo BUREŠ Petr

Rok publikování 2010
Časopis / Zdroj Journal of Stored Products Research

Obor Botanika
Klíčová slova Genome size; AT/CG; Oryzaephilus surinamensis; Wolbachia
Popis Průtoková cytometrie byla použita pro stanovení a srovnání velikosti genomu a genomové složení bazí (poměr AT/GC) u skladištního brouka Oryzaephilus surinamensis (L.). V trávicím traktu tohoto brouka byla dále studována přítomnost endosymbiotické bakterie Wolbachia. Srovnáním s interními standardami s odpovídající velikostí genomu stanovenou sekvenováním (Oryza sativa subsp. japonica Nipponbare, Arabidopsis thaliana Columbia, samičí linie Drosophila melanogaster) byla haploidní velikost genomu stanovena v rozmezí od 151.5 do 154 Mbp u studovaného O. surinamensis. Tato velikost je dosud nejmenší známou velikostí u brouků (Coleoptera). U osmi skladištních populací byla velikost genomu signifikantně menší než u osmi přirozených populací živících se dubovými žaludy. Schopnost O. surinamensis kolonizovat různé habitaty může být spojena s neobvykle AT bohatým (ve srovnání s jinými bezobratlými) genomem (obsah AT-bazí kolísá od 68 do 76%). Přirozané (ferální) populace O. surinamensis jsou více geneticky diverzifikované než populace skladištní.